Auteur: | Categorie: Vrachtuitwisseling |

TimoComMessenger_2MioMSGs_900x600_RGB

Typen, onderhandelen, opdracht vergeven

De Business Messenger van TimoCom is sinds november vorig jaar op de markt en meer dan 110.000 gebruikers van Europa’s grootste transportplatform kunnen hierdoor makkelijker communiceren met zakenpartners. In vier maanden tijd werden er in totaal 2 miljoen berichten verstuurd via het nieuwe communicatiemiddel. Mensen sturen steeds vaker een berichtje naar vrienden en familie in plaats van de telefoon te pakken en met de Messenger neemt deze vorm van communicatie ook in het bedrijfsleven aan populariteit toe.

 

“Hoi! Vanaf donderdag draait er een leuke film in de bioscoop. Zullen we er in het weekend naartoe gaan?” We sturen dit soort berichten steeds vaker om even snel wat na te vragen zonder uren aan de telefoon te hangen. Maar deze vorm van communicatie wordt lang niet meer alleen gebruikt voor privégesprekken, want ook in het bedrijfsleven en voor zakelijke communicatie in het bijzonder heeft een Messenger veel voordelen. In de dynamische transportwereld is het namelijk van belang dat je direct reageert en altijd beschikbaar bent. De IT-dienstverlener voor de transportbranche heeft daarom eind november vorig jaar de TimoCom Messenger geïntroduceerd. Hiermee kunnen gebruikers van vracht- en laadruimtebeurzen al vanaf het begin makkelijker opdrachten afhandelen en gebruikmaken van veel handige functies. En zo werden er in de eerste vier maanden al 2 miljoen berichten verstuurd via het nieuwe communicatiemiddel.

 

De TimoCom Messenger – snel, veilig, makkelijk
Met de Business Messenger kunnen gebruikers met één klik contact opnemen met de aanbieder als ze interesse hebben in een bepaalde vracht- of laadruimteaanbieding. De voordelen van de chat voor aanbiedingen liggen voor de hand: de aanbieder weet meteen om welke aanbieding het gaat en kan hier direct op reageren. En daarmee hoeft hij niet meer dingen uit te leggen, wat vaak wel nodig was als hij werd gebeld. De chatgeschiedenis kan daarna om veiligheidsredenen lokaal als PDF-bestand worden opgeslagen of worden uitgeprint. Deze documentatie kan dan ook worden gebruikt voor de eigen administratie. Gebruikers kunnen er bij de TimoCom Messenger altijd zeker van zijn dat ze te maken hebben met een zakenpartner die is gecontroleerd: alleen klanten van TimoCom hebben toegang tot het platform en de Messenger. De TimoCom Messenger valt bovendien onder de Duitse telecommunicatiewet en de strenge richtlijnen inzake gegevensbescherming worden minutieus nageleefd. Zo worden bijvoorbeeld alle berichten die worden verstuurd, versleuteld doorgestuurd naar TimoCom. Zo kan niemand anders lezen waar het gesprek over ging. Een ander voordeel is de synchronisatiefunctie voor verschillende apparaten. Als je je aanmeldt op een tablet of smartphone, worden alle contacten en chats opnieuw geladen. Dat betekent dat de gebruiker altijd en overal het platform en de Messenger kan gebruiken en daardoor geen opdrachten aan zich voorbij hoeft te laten gaan. Naast het afhandelen van opdrachten is ook het onderhouden van contacten en belangrijk aspect in de transportbranche. Gebruikers kunnen naast de chat voor aanbiedingen ook de algemene chat gebruiken om met geselecteerde zakenpartners in contact te komen en dit contact te onderhouden.

 

De gebruikers van de Messenger kunnen dit jaar uitkijken naar nieuwe handige functies: “Wij gebruiken de feedback van onze klanten over de TimoCom Messenger om de functies verder te verbeteren. Dat wil zeggen dat de Messenger geen overbodige technische snufjes krijgt, omdat het hier vooral gaat om de communicatie over aanbiedingen in de beurs. De gebruikers kunnen hun contacten bijvoorbeeld nog beter beheren.”, aldus Marcel Frings, woordvoerder van TimoCom.