Author: | Category: Vrachtuitwisseling |

Börjes Logistik & Spedition werd al in 1947 opgericht en wist tot op heden zijn marktpositie te behouden. Eén van de redenen daarvoor: het bedrijf volgt moderne ontwikkelingen op de voet en is in staat om ze direct te vertalen naar de eigen praktijk.

Snel reactievermogen en standvastigheid van groot belang

Börjes Logistik & Spedition heeft in de 68-jarige bedrijfsgeschiedenis al veel brancheveranderingen meegemaakt. Börjes Logistik & Spedition heeft in de 68-jarige bedrijfsgeschiedenis al veel brancheveranderingen meegemaakt. “De branche ontwikkelt zich steeds sneller. Het is daarbij de grootste uitdaging om op de hoogte te blijven van alle veranderingen, zodat wij ons snel kunnen aanpassen. We stellen alles in het werk om de ontwikkelingen één stap voor te zijn.” Maar hoe blijft een bedrijf bij zulke veranderingen concurrerend? Johansson legt uit: “Wij kunnen de concurrentie voor blijven door ons op kwaliteit en het milieu te blijven richten. Wij moeten met het oog op milieueisen flexibel zijn en snel dingen waar wij invloed op hebben, snel kunnenveranderen.” Johansson deelt ook graag zijn mening over het gevoelige onderwerp cabotage in Scandinavië: “Het is belangrijk dat alle spelregels en wetten worden nageleefd en dat geldt zonder uitzondering ook voor cabotage” Johansson licht toe: “Als cabotage volgens de regels verloopt, is het door lagere uitstoot niet alleen goed voor het milieu, maar versterkt het door de verhoogde bezitting van transporten ook de concurrentie.”

Al meer dan tien jaar tevreden klant

TransportplatformenBoerjes_Pressebild_600x900px_RGB zoals TimoCom zijn tegenwoordig een must om in de logistieke sector mee te blijven draaien. Börjes Logistik & Spedition is al acht jaar klant en was van begin af aan tevreden: “Wij hebben meteen gemerkt dat TimoCom een zeer goed basisproduct biedt en goede ideeën voor de toekomst aandraagt. En we hadden gelijk, zo bleek. TimoCom is met TC Truck&Cargo® namelijk de marktleider in vracht- en laadruimtebeurzen. Wij plaatsen, afhankelijk van de marktomstandigheden, per maand 75 tot 100 aanbiedingen in de transportbeurs. Het product is bovendien zeer betrouwbaar. Wij waren ook zeer tevreden met de incassoservice van TimoCom, waar wij gelukkig maar een paar keer gebruik van moesten maken”, vertelt Johansson.

Oude filosofie ontmoet moderne logistieke diensten

Het familietransportbedrijf Börjes Logistik & Spedition werd 68 jaar geleden door Börje Johansson, de vader van de huidige directeur, opgericht. Op het hoofdkantoor in Nybro en in de Duitse vestiging in Erfurt werken tegenwoordig in totaal 110 personen. Börjes Logistik & Spedition beschikt over een eigen modern wagenpark met 45 vrachtwagens en behaalde vorig jaar een omzet van 215 miljoen Zweedse kronen.

Het belangrijkste werkterrein van het bedrijf is wegvervoer in Europa. Het bedrijf bedient echter ook nog een groeiende nichemarkt, namelijk e-commercelogistiek in het 3PL-segment. Het neemt daarnaast het vervoer van gevaarlijke stoffen, zowel gevaarlijk afval als stoffen uit ADR-klasse 1, voor zijn rekening. Het bijzondere aan de expediteur is echter de combinatie van 3PL- en transportdiensten om de klant een <<one stop shop>> te kunnen aanbieden. De medewerkers hechten daarom veel waarde aan betrouwbaarheid, stiptheid, milieu, veiligheid en rendabiliteit. In het citaat van de oprichter worden de waarden en visies die het fundament vormen van het bedrijf in zijn huidige vorm, perfect

samengevat: “De klant is niet iemand waar je indruk op moet maken of iemand die je ervan moet overtuigen dat je gelijk hebt. De klant is een gast die je moet behandelen, zoals je zelf ook behandeld wilt worden“.

TimoCom en Börjes Logistik & Spedition passen goed bij elkaar. De reden daarvoor: TimoCom doet er altijd alles aan om de productontwikkeling van de klant verder te optimaliseren en Börjes Logistik & Spedition staat altijd open voor nieuwe ontwikkelingen, die ze efficiënt weten om te zetten in de dagelijkse praktijk.