Auteur: | Categorie: Transport Nieuws, Vrachtuitwisseling |

Bouwmatriaal is in onze tijd niet meer weg te denken

Een van dit bedrijf is MC-Bauchemie Müller GmbH & Co. KG die met speciale hulpstoffen beton produceert. De beton van MC-Bauchemie werden bij  de hogesnelheidslijn ‘Taiwan High Speed Railway’, de bekroonde concertzaal Szczeciń en het beroemde Maracanãstadion in Rio de Janeiro gebruikt.  Bij al deze spectaculaire bouwwerken is beton gebruikt. Deze hulpstoffen voor beton en reparatiesystemen zijn door MC-Bauchemie ontwikkeld, geproduceerd en geleverd.

 

 

                                                                                                                                                               Logistieke Manager Lars Laskowski

Bouwmatriaal leveren bij de klant

We onderzoeken, ontwikkelen en produceren en daarnaast heeft MC-Bauchemie ook een vervoerslogistiek als eigen kernactiviteit. Voor het vervoer van materialen in vloeibare vorm of als poeder werkt MC-Bauchemie met vaste transportpartners. Voor het inplannen van het laden en lossen van de voertuigen en de routeplanning hebben ze echter een interne planningsafdeling: “We plannen zowel deelladingen als volledige ladingen voor projecten of bouwplaatsen. Zo worden er per dag 500 tot 600 ton materialen en producten vervoerd en dat komt neer op zo’n 120.000 ton per jaar.”

Voor bestellingen die niet onder het standaarddagritme vallen, maakt MC-Bauchemie gebruik van transportdienstverleners op de spotmarkt. Hiervoor   het transportplatform van TimoCom. “Onze vervoersmanager stond versteld en lachte hardop toen hij zich net had ingelogd. Hij kon niet geloven dat 30 seconden nadat hij de lading als opdracht had geplaatst, de reacties al binnenstroomden”, zegt Laskowski en beschrijft daarmee zijn persoonlijke ervaring met TimoCom.

 

Spormarkt

Zo heeft MC-Bauchemie al veel binnen- en buitenlandse transportopdrachten via het transportplatform vergeven en hiermee werd veel geld bespaard. Maar bij het gebruik van het transportplatform is de prijs voor hem niet de doorslaggevende factor. “Uitzonderlijke kwaliteit, goede en realistische afspraken en flexibele, op de klant gerichte oplossingen, ook naast de norm, zijn de sleutel voor een succesvolle klantrelatie”, legt Laskowski uit.

TimoCom will het transportplatform nog gebruiksvriendelijker maken voor de digitale transportinkoop van het toekomst.



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *