Author: | Category: Transport Nieuws |

TIMOCOM zorgt er ook in de huidige situatie voor dat de bedrijfsactiviteiten kunnen worden voortgezet

Erkrath, 03-04-2020 – de verspreiding van het coronavirus blijkt een echte stresstest te zijn die ook gevolgen heeft voor de logistieke sector. TIMOCOM heeft al in een vroeg stadium de nodige maatregelen genomen om de gezondheid van de medewerkers van TIMOCOM te beschermen en de continuïteit van het bedrijf te waarborgen. Dat betekent dat TIMOCOM er alles aan doet om ervoor te zorgen dat zowel het bedrijf zelf als het Smart Logistics System inclusief de vrachtbeurs voor u stabiel en bereikbaar blijft.

 

“Voorzorg is beter dan nazorg. Daarom hebben we al in een vroeg stadium van deze onvoorspelbare situatie op het hoogste managementniveau een reeks maatregelen getroffen”, zegt Frank Winter, Director HR Europe van TIMOCOM. Deze maatregelen omvatten onder andere alle dienstreizen schrappen, meetings virtueel houden of de bedrijfslaptop na het werk meenemen, zodat indien nodig thuis kan worden gewerkt. Dit pakket maatregelen wordt voortdurend aan de actuele situatie en de officiële richtlijnen aangepast.

 

Een relevant voordeel is dat de medewerkers van TIMOCOM op alle niveaus er al aan zijn gewend om thuis te werken. Want het is al sinds 1 januari 2018 mogelijk om thuis te werken en zo weten we bij TIMOCOM al hoe een dagelijkse werkdag van huis uit eruitziet. Frank Winter voegt hieraan toe: “We hebben de mogelijkheid om indien nodig alle medewerkers thuis te laten werken zonder dat onze bedrijfsactiviteiten in gevaar komen.”

 

De huidige situatie vraagt niet alleen om de nodige maatregelen om de verspreiding van het virus tegen te gaan, maar ook om flexibiliteit bij het dagelijks werk. “Juist onze flexibiliteit blijkt nu van grote waarde te zijn voor de veiligheid van ons en onze klanten en partners”, zegt Tim Thiermann, Managing Partner van TIMOCOM. “Al onze medewerkers kunnen altijd thuis werken en zo kan de continuïteit van TIMOCOM en ons Smart Logistics systeem worden gewaarborgd.”

 

“Elke crisis is ook een kans”, vult Thiermann aan. “De huidige situatie kan ons allemaal helpen ons nog beter tegen toekomstige uitdagingen te wapenen, of het nu om logistieke uitdagingen gaat of uitdagingen die ons allemaal als maatschappij treffen. Ook in moeilijke tijden staan wij als TIMOCOM onze klanten en partners in heel Europa bij.”