Author: | Category: Transport Nieuws |

Zrnožit d.o.o. uit Montenegro groeit door het transportplatform van TimoCom

 

Het familiebedrijf Zrnožit d.o.o. heeft met een TimoCom-ID met vijf cijfers het kortste klantnummer in Montenegro, wat wil zeggen dat het bedrijf al jarenlang een actieve klant is van het IT-bedrijf. Het productiebedrijf voor vleeswaren weet als geen ander hoe het als nichespeler al jaren op rij succes kan boeken en verder kan groeien. Het bedrijf is flexibel en erg zorgvuldig op zakelijk gebied en is daardoor marktleider in het Balkangebied op het gebied van gekoeld transport.

 

Zichtbare groei door nichepositie

Het bedrijf dat in 1992 is opgericht door Jovan Kaluđerović, ligt aan de voet van het Lovćen-massief in Cetinje, een klein stadje in Montenegro op 33 km afstand van de zee. Het is de combinatie van berg- en zeelucht die het topproduct van het bedrijf met 27 medewerkers een uniek aroma geeft: de bekroonde ham “Njeguški pršut”.

Omdat vlees het belangrijkste product is dat wordt vervoerd, zijn de koelwagens van het bedrijf voorzien van vleeshaken, die daardoor uniek zijn in Montenegro. De haken in de koelwagens kunnen ook los worden gehaald en daardoor kunnen er ook andere producten worden vervoerd die moeten worden gekoeld. En hier komen Zrnožit d.o.o en TimoCom met elkaar in aanraking:

“Dankzij het TimoCom-transportplatform en onze opleggers die kunnen worden omgebouwd, zijn we in onze branche de marktleider in de Balkan voor gekoeld transport”, vertelt Jovan Kaluđerović trots. “In 2002 zijn we op internationaal niveau gaan zakendoen en in 2004 werden we klant van TimoCom om onze capaciteiten op retourvrachten te optimaliseren. We hadden toen twee vrachtwagens en nu hebben we er al negentien.”

 

Behoedzaamheid als basis van een lange zakelijke samenwerking

Zrnožit d.o.o. is al 12 jaar trouwe klant van de IT-dienstverlener TimoCom omdat de toepassingen, in het bijzonder de laadruimte- en vrachtbeurs, zeer gebruiksvriendelijk zijn en TimoCom nog een groot voordeel heeft waarmee het zich onderscheidt van de concurrentie: de veiligheid.

“Alleen gecontroleerde bedrijven hebben toegang tot het transportplatform”, zegt Jovan Kaluđerović. “Verder controleren we de potentiële zakelijke partner via het bedrijfsregister op het transportplatform voordat we een contract ondertekenen. Als alles er goed uitziet, nemen we via de toepassing direct contact op met onze toekomstige partner. We vinden het heel fijn dat we met TimoCom zo efficiënt kunnen werken. Op deze manier vinden we altijd snel betrouwbare en bekwame partners.”

Mede dankzij deze behoedzame aanpak groeit het netwerk van kwalitatief hoogwaardige zakelijke contacten, meestal expediteurs, bij Zrnožit d.o.o al jaren gestaag. Zo is er momenteel een klant van TimoCom uit Oostenrijk waar het bedrijf het hele jaar door regelmatig voor rijdt.

Ook voor bedrijven die het transportplatform voornamelijk gebruiken om te zoeken naar retourvrachten, kunnen er op deze manier dus lange samenwerkingen worden aangegaan. Uit het succesverhaal van Zrnožit d.o.o. blijkt dat de IT-oplossingen van TimoCom voor elke tak van de vervoersbranche iets te bieden hebben en voor meer efficiëntie kunnen worden ingezet.

 

 

Meer informatie over TimoCom en Zrnožit d.o.o. vindt u op www.timocom.nl en www.zrnozit.me.